De ce este importanta implementarea unui plan de evacuare?

joi, der 5. noiembrie 2015
admin

O situatie de urgenta poate avea loc in orice moment. Pentru a proteja afacerea dumneavoastra, un plan de evacuare este vital si pentru unele companii, este obligatoriu. Exista o multime de elemente implicate in pregatirea pentru situatiile de urgenta, si o companie specializata va poate asigura ca acestea sunt respectate conform legii.

Ca proprietar de afaceri care ocupa sau gestioneaza o cladire, aveti obligatia legala de a asigura siguranta oricarei persoane din acea cladire, in caz de urgenta. Pentru a intocmi un plan pentru situatii de urgenta trebuie respectate o serie de acte si regulamente. Acestea pot fi complexe, dar este important sa fie executat corect, pentru a asigura ca indeplineste criteriile stabilite de lege:

Legea protectiei civile nr.481/2004, modificata si completata prin Legea nr.212/2006 si Legea nr.307/2006 privind apararea impotriva incendiilor.

Legea nr.307/2006 privind apararea impotriva incendiilor.
Art. 12. – (1) Autoritatile administratiei publice centrale si celelalte organe centrale de specialitate, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, judetene sau locale, institutiile publice si operatorii economici au obligatia sa angajeze cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, atestati potrivit metodologiei elaborate de Inspectoratul General. Ocupatiile de cadru tehnic si personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor sunt definite pe baza standardelor ocupationale aprobate conform legislatiei in vigoare.

SECTIUNEA a 6-a
Obligatiile administratorului, conducatorului institutiei, utilizatorului si salariatului
Art. 19. – Administratorul sau conducatorul institutiei, dupa caz, are urmatoarele obligatii principale:
a) sa stabileasca, prin dispozitii scrise, responsabilitatile si modul de organizare pentru apararea impotriva incendiilor in unitatea sa, sa le actualizeze ori de cate ori apar modificari si sa le aduca la cunostinta salariatilor, utilizatorilor si oricaror persoane interesate;
b) sa asigure identificarea si evaluarea riscurilor de incendiu din unitatea sa si sa asigure corelarea masurilor de aparare impotriva incendiilor cu natura si nivelul riscurilor;
c) sa solicite si sa obtina avizele si autorizatiile de securitate la incendiu, prevazute de lege, si sa asigure respectarea conditiilor care au stat la baza eliberarii acestora; in cazul anularii avizelor ori a autorizatiilor, sa dispuna imediat sistarea lucrarilor de constructii sau oprirea functionarii ori utilizarii constructiilor sau amenajarilor respective;
g) sa elaboreze instructiunile de aparare impotriva incendiilor si sa stabileasca atributiile ce revin salariatilor la locurile de munca;
h) sa verifice daca salariatii cunosc si respecta instructiunile necesare privind masurile de aparare impotriva incendiilor si sa verifice respectarea acestor masuri semnalate corespunzator prin indicatoare de avertizare de catre persoanele din exterior care au acces in unitatea sa;
i) sa asigure constituirea, conform art. 12 alin. (2), cu avizul inspectoratului, a serviciului de urgenta privat, precum si functionarea acestuia conform reglementarilor in vigoare ori sa incheie contract cu un alt serviciu de urgenta voluntar sau privat, capabil sa intervina operativ si eficace pentru stingerea incendiilor;
j) sa asigure intocmirea si actualizarea planurilor de interventie si conditiile pentru aplicarea acestora in orice moment;
r) sa indeplineasca orice alte atributii prevazute de lege privind apararea impotriva incendiilor.

Diagramele traseului de evacuare trebuie sa fie usor accesibile si usile de iesire marcate in mod clar. Ar trebui sa existe masuri de siguranta corespunzatoare in intreaga cladire, cum ar fi extinctoare si role de furtun, iluminat de siguranta, detectoare de incendiu si sistem de alarma, sistem de aspersoare si o sursa de energie standby. Personalul ar trebui instruit in procedurile de urgenta pentru a se asigura ca totul decurge fara probleme.

Compania Caldo Privat Security detine avizul de infiintare a serviciului privat pentru Situatii de Urgenta „SERVICIUL PRIVAT DE POMPIERI – CALDO”, aparut ca urmare a necesitatii pietii de securitate, prin dezvoltarea unui nou concept integrat, de masuri specializate in “activitati de lupta impotriva incendiilor si de prevenire a acestora” – cod CAEN 8425. Va prezentam cateva elemente componente ale acestui serviciu:
– Monitorizarea sistemelor de detectie a incendiilor ;
– Asigurare personal specializat pentru interventie in caz de incendiu (servant pompier, cadru tehnic PSI) si supravegherea instalatiilor speciale de detectie /semnalizare /stingere a incendiilor 24h din 24h;
– Interventie in caz de incendiu prin echipe specializate si autospeciale de pompieri.
– Realizarea documentelor in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
– Exercitii de Alarmare /Evacuare /Stingerea Incendiilor; demonstratii practice;Realizare Planuri de Evacuare, Planuri de Interventie (in caz de cutremur, de incendiu, de inundatii, de atac terorist), Fise de Obiectiv;
– Realizare Semnalistica specifica Prevenirii si Stingerii Incendiilor;
– Dotarea cladirilor cu mijloace tehnice pentru prevenirea si stingerea incendiilor (stingatoare, pichete PSI, furtune, tevi refulare, chei hidranti, accesorii si alte mijloace de aparare impotriva incendiilor);

No comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *